|
|
|
|
Časy uváděny v GMT + 2 hodiny
|
|
|
po únor 26, 2007 10:35 am |
|
Autor |
Zpráva |
ottos guru
Založen: 30.4.2006 Příspěvky: 594 Bydliště: Praha 4 - Braník
|
Předmět: |
|
|
tak to je squostný...
jsem teda poněkud klasičtější modelář (btw - parní lokomotiva na supravodivim polštáři ) ale z technického hlediska velice zajímave - zajímalo by mě však porovnání cen provozu.... _________________ >>> www.vphotos.ic.cz www.vmodels.wz.cz <<< |
|
|
|
|
|
ne únor 25, 2007 8:32 pm |
|
Autor |
Zpráva |
waweer uživatel+
Založen: 14.12.2005 Příspěvky: 127 Bydliště: Jsem Hradečák
|
Předmět: |
|
|
ta cas, kde jezdi konem ty nakresleny budovy je zajimava ale trochu bych se bal, ze kdyz se ten tekuty dusik zahreje, tak to udela buuuum a to uz tam radsi nedali _________________
|
|
|
|
|
|
ne únor 25, 2007 7:16 pm |
|
Autor |
Zpráva |
TXB šaman
Založen: 1.8.2006 Příspěvky: 1937
|
|
|
|
|
|
pá únor 23, 2007 11:14 am |
|
Autor |
Zpráva |
ottos guru
Založen: 30.4.2006 Příspěvky: 594 Bydliště: Praha 4 - Braník
|
Předmět: |
|
|
Manuel de Falla napsal: | Dneska jsem objevil přílohu Večerníku Praha z r. 1988. Je věnována MHD. Je tam seznam linek, nějaká mapka a slavnostně oznamujou zprovoznění 3. úseku trasy B. Kdybyste si někdo chtěli počíst ..., jinak to nekompromisně vyhodím. |
NEVYHAZOVAT!!! když tam nebude zdenda tak to přines mě - já to pečlivě zaarchivuji - aspoň na něj budu mít tahátko - aby dodal karosy.... |
|
|
|
|
|
út únor 20, 2007 8:24 am |
|
Autor |
Zpráva |
Adam šaman
Založen: 21.11.2005 Příspěvky: 3495
|
Předmět: |
|
|
sergej sudoplatov napsal: | Věčná škoda, nedorazíš na burzu dopravní literatury. |
Už je mi jasný, proč máš obavy o prostor. Jestli to tam chceš zanést bichlema o tráboších, tak to teda má úcta. |
|
|
|
|
|
út únor 20, 2007 1:40 am |
|
Autor |
Zpráva |
sergej sudoplatov šaman
Založen: 27.7.2006 Příspěvky: 2087 Bydliště: Praha 8 - Kobylisy
|
Předmět: |
|
|
zdenda napsal: | koná-li se 24.2.2007, tak nedorazím, nachádzám sa v Táboře, neb končí Ikarusy |
Věčná škoda, nedorazíš na burzu dopravní literatury. Ale uznávám, že Ikarusy mají přednost, přece jen burza bude za půl roku zase, narozdíl od těchto maďarských výrobků, kterým budiž lehká zem (spíš vrakoviště či muzeum). _________________ Plány revanšistů zhatí, naši vepři boubelatí! |
|
|
|
|
|
ne únor 18, 2007 6:41 pm |
|
Autor |
Zpráva |
zdenda guru+++
Založen: 9.11.2005 Příspěvky: 1237 Bydliště: Jihlava
|
Předmět: |
|
|
koná-li se 24.2.2007, tak nedorazím, nachádzám sa v Táboře, neb končí Ikarusy _________________ To máš z toho, s kým se to taháš. S nějakým anarchistickým bohémem, rudým, bolševickým nokem.
Jsem zženštilý materialista, ach božínku, jsem tak sama a bez materiálu |
|
|
|
|
|
so únor 17, 2007 5:34 am |
|
Autor |
Zpráva |
Manuel de Falla guru++
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 1066 Bydliště: Matka měst
|
Předmět: |
|
|
zdenda napsal: | nevyhazovat, za žádných okolností |
Takže na sraz dorazíš? |
|
|
|
|
|
pá únor 16, 2007 7:45 pm |
|
Autor |
Zpráva |
zdenda guru+++
Založen: 9.11.2005 Příspěvky: 1237 Bydliště: Jihlava
|
Předmět: |
|
|
nevyhazovat, za žádných okolností _________________ To máš z toho, s kým se to taháš. S nějakým anarchistickým bohémem, rudým, bolševickým nokem.
Jsem zženštilý materialista, ach božínku, jsem tak sama a bez materiálu |
|
|
|
|
|
čt únor 15, 2007 6:01 pm |
|
Autor |
Zpráva |
Manuel de Falla guru++
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 1066 Bydliště: Matka měst
|
Předmět: |
|
|
Dneska jsem objevil přílohu Večerníku Praha z r. 1988. Je věnována MHD. Je tam seznam linek, nějaká mapka a slavnostně oznamujou zprovoznění 3. úseku trasy B. Kdybyste si někdo chtěli počíst ..., jinak to nekompromisně vyhodím. |
|
|
|
|
|
st únor 14, 2007 7:31 pm |
|
Autor |
Zpráva |
zdenda guru+++
Založen: 9.11.2005 Příspěvky: 1237 Bydliště: Jihlava
|
Předmět: |
|
|
No, něco ten zrychlovač do sebe má, ale takových 9 stykačů a 2 oporové rámy s 21 odpory na střeše je dokonalých.
No stáhnou sběrače, jak kdy. Ono to je totiž na principu, že v navijáku je systém rohatkových kol, západek a 2 pružin. Pokud se natáhne hlavní pružina speciální klikou, tak při pohybu sběrače vzhůru se rychle roztočí navíjecí buben stahováku a odstředivou silou vymrští západku, ta zapadne do pevného ozubu v rámu stahováku a dalším natočením bubnu se odjistí hlavní pružina, která následně stáhne sběrač pod trolej. Pkud řidič nenatáhne tuto pružinu, tak je pořáad nezávisle na hlavní v činnosti pomocná, která akorát udržuje stahovací lano napnuté, aby neplandalo za vozem.
Protože ale pro správnou fci stahováku musí sběrač vykonat cestu vzhůru, tak na zvlášť nepříznivém místě-armatury trolejové, či při "správném" pohybu i obyčejný převěs, tak může poškodit trolej, či ji dokonce strhat a stahovák poté akorát dokončí dílo zkázy. _________________ To máš z toho, s kým se to taháš. S nějakým anarchistickým bohémem, rudým, bolševickým nokem.
Jsem zženštilý materialista, ach božínku, jsem tak sama a bez materiálu |
|
|
|
|
|
st únor 14, 2007 1:15 pm |
|
Autor |
Zpráva |
Vodafone guru++
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 1038 Bydliště: Ano
|
Předmět: |
|
|
zdenda napsal: | Polarita je jedno jak kterému typu, či sérii trolejbusů. až po typ 14Tr série 08 byly všechyn vybaveny tzv. Greatzovým můstkem, či normální diodový můstek, kdy před jakoukoli silovinu byl vložen, takže ať byla jakákoli polarota, trolejbus jel stejně. Od 14Tr 10. série už nejsou takto vybaveny a je to speciální pákou nad reversem. Jinak všechny provozy krom Pardubic mají stejnou polaritu(ač různé napětí). 21Tr je to jedno a je dokonce možnost si zvolit jestli si polaritu udám ručně, či trolejbus nechám ať si určí sám.24 Tr je už moc komplikovaná svině.
klidně se ptej, od tohoto je tu tato sekce |
Dík za info, obraz se mi vyjasňuje Pár dnů po tom, co jsem zde položil dotaz jsem v knize F. Jansa - Vozidla elektrické trakce - NADAS 1987 našel zapojení, právě s můstkem. Taky jsem se tam dozvěděl pro mě zajímavou věc, že vypadnou-li sběrače, jsou samočinně staženy, aby nepoškodily trolejové vedení.
V té knize je vůbec hromada zajímavostí. Musel jsem se smát (ostatní na mě koukali jako na blázna), když jsem konečně pochopil silové schéma tramvaje T3. Je tak jednoduché a přitom tak geniální Zrychlovač RULEZ
Naposledy upravil Vodafone dne st únor 14, 2007 11:08 pm, celkově upraveno 1 krát. |
|
|
|
|
|
po únor 12, 2007 8:45 pm |
|
Autor |
Zpráva |
zdenda guru+++
Založen: 9.11.2005 Příspěvky: 1237 Bydliště: Jihlava
|
Předmět: |
|
|
Polarita je jedno jak kterému typu, či sérii trolejbusů. až po typ 14Tr série 08 byly všechyn vybaveny tzv. Greatzovým můstkem, či normální diodový můstek, kdy před jakoukoli silovinu byl vložen, takže ať byla jakákoli polarota, trolejbus jel stejně. Od 14Tr 10. série už nejsou takto vybaveny a je to speciální pákou nad reversem. Jinak všechny provozy krom Pardubic mají stejnou polaritu(ač různé napětí). 21Tr je to jedno a je dokonce možnost si zvolit jestli si polaritu udám ručně, či trolejbus nechám ať si určí sám.24 Tr je už moc komplikovaná svině.
klidně se ptej, od tohoto je tu tato sekce _________________ To máš z toho, s kým se to taháš. S nějakým anarchistickým bohémem, rudým, bolševickým nokem.
Jsem zženštilý materialista, ach božínku, jsem tak sama a bez materiálu |
|
|
|
|
|
ne únor 11, 2007 11:11 pm |
|
Autor |
Zpráva |
maara uživatel+
Založen: 25.1.2007 Příspěvky: 154 Bydliště: 181 00
|
Předmět: Re: Displeje u výhybek |
|
|
Vodafone napsal: | No, koukal jsem, že v Liberci mají taky všechny tramvajové výhybky modré. Je to ale strašně nepříjemné, stačí abych se chvíli na ten displej koukal a bolí mě oči. Bude to asi tím, že modrá leží na okraji pásma citlivosti očí a pro stejný subjektivní jas je potřeba podstatně větší výkon. Zlatá pražská červená.
Víte někdo, jak je to s těma stavěcíma kontaktama pro trolejbusy? Zdroj JPP tvrdí, že třeba v Hradci je cca polovina výhybek ovládaných přes kontakt a že trolejbus při najetí na kontakt pípne. Ale nikde o tom nemůžu vygooglit podrobnosti. |
Nevím, jak teď, ale ještě před pár lety byla kvalita vrchního vedení v HK trochu pokulhávající a většina výhybek byla ovládána proudem - tj. předkontakt na troleji. Trolejbus pípá, jak již bylo napsáno, na úsekovém děliči a jiných částech vedení, kde se ocitne bez napětí (nebo při shození sběračů).
Jinak to bolení očí z modrých ukazatelů bude spíš mnohem vyšší svítivostí použitých modrých LED. S položením modré na okraji pásma citlivosti oka to nebude mít nic do činění. To vypovídá pouze o tom, že abychom získali stejně intenzivní vjem modrého světla, je potřeba daleko větší světelný tok, než u žlutého světla. Únava očí souvisí spíše s oslněním nebo naopak příliš nízkým kontrastem jasů. Modrý ukazatel bude právě to oslnění - intenzivní zdroj světla na malé ploše v kontrastu s temným okolím... _________________ "Člověk se podobá zlomku: čitatel říká, jaký vskutku je, a jmenovatel naznačuje, co si o sobě myslí. Čím větší je jmenovatel, tím menší hodnotu má celý zlomek."
L. N. Tolstoj |
|
|
|
|
|
ne únor 11, 2007 11:05 pm |
|
Autor |
Zpráva |
Vodafone guru++
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 1038 Bydliště: Ano
|
Předmět: |
|
|
zdenda napsal: | Trolejbus pípe při najetí věci podobné kontaktu, až na to, že toto je úsekový dělič na trati, či místo ve výhybce, resp. jakémkoli křížení 2 stop o různé polaritě a trolejbus pípe, protože je bez proudu, tzn.jakmile opustí sběrač trolej, či najede na takové místo, u řidiče to začne řvát, pípe to jen díky tomu, že je to místo krátké a jede se přes něj rychleji. Nevím jaké veksle máte v HK, ale myslím, že většina, resp. všechny budou dálkově. | Dík za info. Jak je to teda vlastně s polaritou? Je pevně určené, která trolej je + a která -, nebo je to tomu trolejbusu jedno (to nepředpokládám) ?
To už je snad poslední dotaz tohoto typu, slibuji |
|
|
|
|
|
ne únor 11, 2007 10:07 pm |
|
Autor |
Zpráva |
zdenda guru+++
Založen: 9.11.2005 Příspěvky: 1237 Bydliště: Jihlava
|
Předmět: |
|
|
Trolejbus pípe při najetí věci podobné kontaktu, až na to, že toto je úsekový dělič na trati, či místo ve výhybce, resp. jakémkoli křížení 2 stop o různé polaritě a trolejbus pípe, protože je bez proudu, tzn.jakmile opustí sběrač trolej, či najede na takové místo, u řidiče to začne řvát, pípe to jen díky tomu, že je to místo krátké a jede se přes něj rychleji. Nevím jaké veksle máte v HK, ale myslím, že většina, resp. všechny budou dálkově. _________________ To máš z toho, s kým se to taháš. S nějakým anarchistickým bohémem, rudým, bolševickým nokem.
Jsem zženštilý materialista, ach božínku, jsem tak sama a bez materiálu |
|
|
|
|
|
ne únor 11, 2007 9:13 pm |
|
Autor |
Zpráva |
Vodafone guru++
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 1038 Bydliště: Ano
|
Předmět: Displeje u výhybek |
|
|
No, koukal jsem, že v Liberci mají taky všechny tramvajové výhybky modré. Je to ale strašně nepříjemné, stačí abych se chvíli na ten displej koukal a bolí mě oči. Bude to asi tím, že modrá leží na okraji pásma citlivosti očí a pro stejný subjektivní jas je potřeba podstatně větší výkon. Zlatá pražská červená.
Víte někdo, jak je to s těma stavěcíma kontaktama pro trolejbusy? Zdroj JPP tvrdí, že třeba v Hradci je cca polovina výhybek ovládaných přes kontakt a že trolejbus při najetí na kontakt pípne. Ale nikde o tom nemůžu vygooglit podrobnosti. |
|
|
|
|
|
ne únor 11, 2007 6:37 pm |
|
Autor |
Zpráva |
zdenda guru+++
Založen: 9.11.2005 Příspěvky: 1237 Bydliště: Jihlava
|
Předmět: |
|
|
tramvaje mají na troleji spínací kontakt, buď to vekslzablokuje, nebo přehodí (tlačítko "výhybka 0" "výhybka 1") u trolejbusu jsem zatím zelenou šipku neviděl, ale bílou ano. Nemohu tudíž posoudit. Jinak např.v Plzni zakázali barevné výhybky, aby to prý nemátlo řidiče, takže všude modrá a dodatkovou tabulkou s číslem frekvence.
Jinak Pardubky to dostaly plnou palbou. Z Jesničánek až do Bohdanče _________________ To máš z toho, s kým se to taháš. S nějakým anarchistickým bohémem, rudým, bolševickým nokem.
Jsem zženštilý materialista, ach božínku, jsem tak sama a bez materiálu |
|
|
|
|
|
so únor 10, 2007 4:36 pm |
|
Autor |
Zpráva |
Martin šaman
Založen: 25.10.2005 Příspěvky: 7470 Bydliště: Teherán:)
|
Předmět: |
|
|
fanfán napsal: | Jenom malá poznámka: nešlo by to (a nejen v této diskuzi) bez nadrozměných (> 1068 na šířku) obrázků, ktere zbytečně roztahují diskuzi mimo rozsah displeje? |
No. Aby se nám ty králíky do toho vůbec vešly. _________________ You have trapped me in your trap of logic! |
|
|
|
|
|
so únor 10, 2007 4:25 pm |
|
Autor |
Zpráva |
Vodafone guru++
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 1038 Bydliště: Ano
|
Předmět: Re: Trolejbusy |
|
|
maara napsal: | U tramvajových rádiově ovládaných výhybek se přijímač umístí tak blízko trati a vysílací signál je tak slabý, že nemůže dojít k přestavění výhybky v jiném směru. Řidič musí zmáčknout tlačítko předem a při průjezdu kolem přijímače se výhybka přestaví. |
No v Praze to funguje ještě trochu jinak - vysílač na tramvaji vysílá kontinuálně jeden ze tří rádiových kódů - rovně, doleva, nebo doprava, podle nastavení přepínače u řidiče (starší typy), nebo podle výstupu z palubního počítače v závislosti na odhlášených zastávkách. Přijímač je umístěn těsně vedle pravé kolejnice a při přijmutí signálu z vysílače výhybku přestaví dle požadavku vozu a zablokuje. Problém je, že minulé verze vysílačů měly tak velký výkon, že je slyšely nejen přijímače v bezprostřední blízkosti, ale i přijímače metry vzdálené - třeba v protisměru. |
|
|
|
|
|
so únor 10, 2007 3:19 pm |
|
Autor |
Zpráva |
maara uživatel+
Založen: 25.1.2007 Příspěvky: 154 Bydliště: 181 00
|
Předmět: Re: Trolejbusy |
|
|
Vodafone napsal: | Sice to je už hodně off-topic, co se týče zaměření tohohle fóra, ale mohl bys upřesnit:
a) Jak je zajištěno, aby rádiový signál doputoval k té pravé výhybce a nepřestavil ostatní, např. protijedoucímu vozu? U pražských tramvají s tím byl např. dost problém.
b) Jak se řidič trefí do stavěcího kontaktu? Přeci jen sběrače trolejbusu jsou o hodně dál, než sběrač tramvaje. |
U trolejbusových rádiově ovládaných výhybek může mít rádiový signál 4 různé vysílací frekvence a omezený dosah (signál je slabý), takže když je na jedné křižovatce (nebo blízko sebe) více výhybek, použije se pro každou jiná frekvence. Každé frekvenci prísluší jiná barva světelného ukazatele u výhybky (červená, žlutá, modrá, zelená). Řidič má 4 tlačítka - pro každou barvu/frekvenci jedno. Na další křižovatku již signál nedosáhne a tudíž se nemůže stát, že by se přehodila jiná výhybka.
U tramvajových rádiově ovládaných výhybek se přijímač umístí tak blízko trati a vysílací signál je tak slabý, že nemůže dojít k přestavění výhybky v jiném směru. Řidič musí zmáčknout tlačítko předem a při průjezdu kolem přijímače se výhybka přestaví. _________________ "Člověk se podobá zlomku: čitatel říká, jaký vskutku je, a jmenovatel naznačuje, co si o sobě myslí. Čím větší je jmenovatel, tím menší hodnotu má celý zlomek."
L. N. Tolstoj |
|
|
|
|
|
so únor 10, 2007 2:59 pm |
|
Autor |
Zpráva |
fanfán uživatel+++
Založen: 10.10.2006 Příspěvky: 402
|
Předmět: |
|
|
Jenom malá poznámka: nešlo by to (a nejen v této diskuzi) bez nadrozměných (> 1068 na šířku) obrázků, ktere zbytečně roztahují diskuzi mimo rozsah displeje? _________________ When you're alone and life is making you lonely you can always go DOWNTOWN... |
|
|
|
|
|
so únor 10, 2007 1:54 pm |
|
Autor |
Zpráva |
Vodafone guru++
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 1038 Bydliště: Ano
|
Předmět: Re: Trolejbusy |
|
|
maara napsal: | Dneska už rádiově - řidič zmáčne tlačítko, vyšle signál na anténu výhybky a ta se přehodí.
Dříve to bylo podobně jako u tramvají - muselo se přejet přes kontakt na vedení před výhybkou se sešláplým pedálem (s velkým odběrem proudu) a elektromagnet výhybku přehodil. Když se přejede bez proudu (bez sešlápnutého pedálu), výhybka zůstane ve výchozí poloze. | Sice to je už hodně off-topic, co se týče zaměření tohohle fóra, ale mohl bys upřesnit:
a) Jak je zajištěno, aby rádiový signál doputoval k té pravé výhybce a nepřestavil ostatní, např. protijedoucímu vozu? U pražských tramvají s tím byl např. dost problém.
b) Jak se řidič trefí do stavěcího kontaktu? Přeci jen sběrače trolejbusu jsou o hodně dál, než sběrač tramvaje. |
|
|
|
|
|
so únor 10, 2007 12:07 pm |
|
Autor |
Zpráva |
maara uživatel+
Založen: 25.1.2007 Příspěvky: 154 Bydliště: 181 00
|
Předmět: Re: Trolejbusy |
|
|
Vodafone napsal: | No vida, tak se zkusím zeptat tady.
Nevíte někdo, jakým způsobem házejí trolejbusy výhybky? Stačil by nějaký odkaz... Mám v tom dost mezery, hlavně proto, že u nás v roce 1972 trolejbusy zrušili |
Dneska už rádiově - řidič zmáčne tlačítko, vyšle signál na anténu výhybky a ta se přehodí.
Dříve to bylo podobně jako u tramvají - muselo se přejet přes kontakt na vedení před výhybkou se sešláplým pedálem (s velkým odběrem proudu) a elektromagnet výhybku přehodil. Když se přejede bez proudu (bez sešlápnutého pedálu), výhybka zůstane ve výchozí poloze. _________________ "Člověk se podobá zlomku: čitatel říká, jaký vskutku je, a jmenovatel naznačuje, co si o sobě myslí. Čím větší je jmenovatel, tím menší hodnotu má celý zlomek."
L. N. Tolstoj |
|
|
|
|
|
so únor 10, 2007 11:27 am |
|
Autor |
Zpráva |
Vodafone guru++
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 1038 Bydliště: Ano
|
Předmět: Trolejbusy |
|
|
No vida, tak se zkusím zeptat tady.
Nevíte někdo, jakým způsobem házejí trolejbusy výhybky? Stačil by nějaký odkaz... Mám v tom dost mezery, hlavně proto, že u nás v roce 1972 trolejbusy zrušili |
|
|
|
|
|
so únor 10, 2007 1:45 am |
|
Autor |
Zpráva |
nokin uživatel+
Založen: 19.3.2006 Příspěvky: 230 Bydliště: Praha
|
Předmět: |
|
|
maara napsal: |
Severní předměstí jen ať je klidně zamlžené, hlavně když Pardubice budou ušetřeny |
To tak |
|
|
|
|
|
pá únor 09, 2007 5:21 pm |
|
Autor |
Zpráva |
maara uživatel+
Založen: 25.1.2007 Příspěvky: 154 Bydliště: 181 00
|
Předmět: |
|
|
zdenda napsal: | Hradečáci, až bude město v mlze zítra večer a pozítří ráno, tak to není mlha, jen jsem projel |
Severní předměstí jen ať je klidně zamlžené, hlavně když Pardubice budou ušetřeny _________________ "Člověk se podobá zlomku: čitatel říká, jaký vskutku je, a jmenovatel naznačuje, co si o sobě myslí. Čím větší je jmenovatel, tím menší hodnotu má celý zlomek."
L. N. Tolstoj |
|
|
|
|
|
čt únor 08, 2007 10:56 pm |
|
Autor |
Zpráva |
zdenda guru+++
Založen: 9.11.2005 Příspěvky: 1237 Bydliště: Jihlava
|
Předmět: |
|
|
Hradečáci, až bude město v mlze zítra večer a pozítří ráno, tak to není mlha, jen jsem projel _________________ To máš z toho, s kým se to taháš. S nějakým anarchistickým bohémem, rudým, bolševickým nokem.
Jsem zženštilý materialista, ach božínku, jsem tak sama a bez materiálu |
|
|
|
|
|
čt únor 08, 2007 9:35 pm |
|
Autor |
Zpráva |
zdenda guru+++
Založen: 9.11.2005 Příspěvky: 1237 Bydliště: Jihlava
|
Předmět: |
|
|
No, tak jedna akcion neoficiální se koná tuto sobotu v mladéí boleslavi. Co jsou z Kolína, Poděbrad a tam odtud mne možná uvidí, neb asi pojedu zítra nach HK a v sobotu nejkratší cestou směr MB(přes Bohdaneč)
jinak samozřejmě, jak se bude konat sraz starých aut, dám vědět. _________________ To máš z toho, s kým se to taháš. S nějakým anarchistickým bohémem, rudým, bolševickým nokem.
Jsem zženštilý materialista, ach božínku, jsem tak sama a bez materiálu |
|
|
|
|
|
čt únor 08, 2007 4:13 pm |
|
Autor |
Zpráva |
maara uživatel+
Založen: 25.1.2007 Příspěvky: 154 Bydliště: 181 00
|
Předmět: Proč? |
|
|
Tuhle nit jsem založil tak trochu s nadějí, že se tu bude objevovat, kde a kdy se děje něco dopravně-zajímavého (dny otevřených dveří, výstavy, muzea apod.) a jestli by třeba nestálo za to sejít se na nějaké dopravní akci ve větším počtu...
A nebo třeba jestli někdo pravidelně cestuje, tak je přeci jen lepší strávit cestu vlakem obohacenou rozhovorem, než tam chrnět a nebo koukat z okna či po spolucestujících (no, i když to bývá někdy docela záživné ).
Takže kdyby třeba někdo jezdil občas vlakem Praha-Pardubice a nechtěl sedět v kupé jak pecka ale radši pokecat, dejte vědět
(btw, párkrát jsem měl pocit, že se na této trati vypravují speciální vlaky s kupé s poněkud vyšší teplotou...) _________________ "Člověk se podobá zlomku: čitatel říká, jaký vskutku je, a jmenovatel naznačuje, co si o sobě myslí. Čím větší je jmenovatel, tím menší hodnotu má celý zlomek."
L. N. Tolstoj |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|
|
|